RIPRA VÁŠ PDMS PARTNER


Popis prvků pro tvorbu equipmentu - 2. Základní 3D elementy pro vlastní modelování

02.05.2014 21:17

Pro vlastní modelování tvarů zažízení lze použít pozitivní a negantivní prvky, které mohou být definovány pouze pod pozitivními primitivy. 

Je dobrým zvykem pro základní primitivy využívat primitivy v nastavení odpovídajícim hlavním osám. Toto nelze samozřejmě realizovat ve všech případech, ale mělo by být primární snahou množství takto definovaných prvků minimalizovat.

Vytvoření modelu 3D primitivu

V hlavním menu Create po kliknutí na řádek Primitives.. dojde k otevření nové formy určené pro tvorbu pozitivních prvků.

Pro tvorbu otvorů se využívají negativní primitivy. Pro jejich tvorbu musí být aktivním elementem někteý z pozitivních nebo negativních elementu, pokud tomu není, tak při pokusu o přepnutí pomocé dolního knoflíku  dojde k chybové zprávě.

Přehled základních 3D primitivů

  • BOX (šířka - hloubka - výška)
  • CYLINDER (průměr - výška)
  • CONE (dolní průměr - horní průměr - výška)
  • SNOUT (dolní průměr - horní průměr - výška - vyosení v hlavním směru - vyosení ve vedlejším směru)
  • PYRAMID (dolní šířka a hloubka - horní šířka a hloubka - vyosení v hlavním směru - vyosení ve vedlejším směru - výška)
  • CIRCULAR TORUS (vnitřní a vnější poloměr - úhel)
  • RECTANGULAR TORUS (vnitřní a vnější poloměr - šířka - úhel)
  • DISH (průměr - výška - poloměr zakřivení)
  • SLOPED CYLINDER (průměr - vyosení)
  • EXTRUSION
    • LOOP
      • VERTEX
  • REVOLUTIONS
    • LOOP
      • VERTEX


 

—————

Zpět