RIPRA VÁŠ PDMS PARTNER


O kočičce

15.01.2020 17:00

Hladová mšice si našla krásný, šťavnatý, zelený lísteček a už se těší, jak si na něm pochutná. 

V tu ránu přilítne hladová beruška a říká: "Mšice, mšice, já mám hlad a tak tě sním." 

A mšice na to: "Ale beruško, já jsem tak hubená, počkej, až okoušu ten list, pak se najíš i ty víc." 

No a jak tam beruška čeká na to, až se mšice napapá, přilítne hladový ptáček a povídá: "Beruško, beruško, já mám takový hlad, že tě musím sezobnout." 

A beruška na to: "Počkej ptáčku, počkej, já jsem taky hladová a čekám tady na mšici, která okusuje list." 

Tak už tam čeká i ptáček a najednou se z ničeho nic objeví hladová kočička a povídá: "Ptáčku, ptáčku, já ti mám hlad, že tě hned sežeru." 

A ptáček na to: "Ale kočičko, podívej, jak jsem hubený. Počkej, až mšice okouše list, beruška slupne mšici, já sezobnu berušku, no a pak se najíš i ty." 

No a jak tam všichni čekají, tak se z křoví náhle ozve prapodivný zvuk. Všichni se leknou a ptáček vylétne do vzduchu. Ale hladová kočička nechce přijít o svého ptáčka a tak utíká za ním. Ptáček letí nad polem a kočička furt za ním. Najednou ptáček vlétne nad řeku a kočička po něm chňapne, mine se a spadne do vody. A to je konec bajky. 

Ponaučení: Čím delší předehra, tím mokřejší kočička.

—————

Zpět