RIPRA VÁŠ PDMS PARTNER
Začínáme s tvorbou EQUIpmentů aneb první kroky k vytvoření 3D modelu zařízení
05.12.2013 18:48Začínáme
Pro tvorbu 3D modelů zařízení je v PDMS dlouhodobě využíván databázový typ prvku EQUIpment. Uživatel PDMS má k dispozici řadu pokročilých nástrojů umožňujících jak výběr z předem definovaných nebo typizovaných equipmentů, tak i tvorbu jím specifikovaných. Přestože se jedná o úvod do tvorby equipmentu, předpokládá se znalost základních vlastností PDMS.
Prvním krokem po spuštění PDMS a přihlášení se do modulu Design bz pro začínajícího uživatele při tvorbě equipmentů mělo být přepnutí menu do Equpment application modu. Jak je patrno na následujícím obrázku.
Hlavní menu pak v PDMS 12.1 se pak změní viz. následující obrázek a pokud nebyl, zobrazí se panel nástrojů pro modelování equipmentů tzv. Equipment Toolbar (na následujícím obrázku zakotven vlevo).
Equipment Toolbar
Jde o panel nástrojů, který si uživatel může "libovolně" umístit jednoduchým přetažením myší. Například po přetažení do prostoru nad grafické okno se zobrazí takto.
Bohužel pokud se jej rozhodne uživatel přesunout a kotvit do pozice na pravém nebo levém okraji ztratí možnost ovládat tzv. navigační hladinu určující hierarchický level identifikovaného elementu (Navigation level).
Popis prvků panelu nástrojů pro modelování equipmentů (Equipment Toolbar) | |
Vytvořit standardní equipment | |
Upravit vlastnosti | |
Upravit pozici | |
Upravit orientaci | |
Nastavit navigační útoveň |
Hierarchické uspořádání
EQUIpmenty je možno vytvářet pod úrovní ZONE. Přímo pod úrovní EQUI lze vytvářet následující typy:
- TMPL
- SUBE
- BOX
- PVOL
- CYLI
- SLCY
- CONE
- SNOU
- PYRA
- CTOR
- RTOR
- DISH
- DRAW
- EXTR
- PANE
- REVO
- POHE
- POLYHE
- NOZZ
- ELCONN
- RPLA
- GENPRI
- GENCUR
- LOAP
- DPSE
- DDSE
- PORS
- LNKS
- TEXT
—————