RIPRA VÁŠ PDMS PARTNER


Začínáme s tvorbou EQUIpmentů aneb první kroky k vytvoření 3D modelu zařízení

05.12.2013 18:48

Začínáme

Pro tvorbu 3D modelů zařízení je v PDMS dlouhodobě využíván databázový typ prvku EQUIpment. Uživatel PDMS má k dispozici řadu pokročilých nástrojů umožňujících jak výběr z předem definovaných nebo typizovaných equipmentů, tak i tvorbu jím specifikovaných. Přestože se jedná o úvod do tvorby equipmentu, předpokládá se znalost základních vlastností PDMS.

Prvním krokem po spuštění PDMS a přihlášení se do modulu Design bz pro začínajícího uživatele při tvorbě equipmentů mělo být přepnutí menu do Equpment application modu. Jak je patrno na následujícím obrázku.

Hlavní menu pak v PDMS 12.1 se pak změní viz. následující obrázek a pokud nebyl, zobrazí se panel nástrojů pro modelování equipmentů tzv. Equipment Toolbar (na následujícím obrázku zakotven vlevo).

Equipment Toolbar

Jde o panel nástrojů, který si uživatel může "libovolně" umístit jednoduchým přetažením myší. Například po přetažení do prostoru nad grafické okno se zobrazí takto.

Bohužel pokud se jej rozhodne uživatel přesunout a kotvit do pozice na pravém nebo levém okraji ztratí možnost ovládat tzv. navigační hladinu určující hierarchický level identifikovaného elementu (Navigation level).

Popis prvků panelu nástrojů pro modelování equipmentů (Equipment Toolbar)
Vytvořit standardní equipment
Upravit vlastnosti
Upravit pozici
Upravit orientaci
Nastavit navigační útoveň

Hierarchické uspořádání

EQUIpmenty je možno vytvářet pod úrovní ZONE. Přímo pod úrovní EQUI lze vytvářet následující typy:

  • TMPL
  • SUBE
  • BOX
  • PVOL
  • CYLI
  • SLCY
  • CONE
  • SNOU
  • PYRA
  • CTOR
  • RTOR
  • DISH 
  • DRAW
  • EXTR
  • PANE
  • REVO
  • POHE
  • POLYHE
  • NOZZ
  • ELCONN
  • RPLA
  • GENPRI
  • GENCUR
  • LOAP   
  • DPSE
  • DDSE
  • PORS
  • LNKS  
  • TEXT

—————

Zpět