RIPRA VÁŠ PDMS PARTNER
Popis prvků pro tvorbu equipmentu - 2. Základní 3D elementy pro vlastní modelování
02.05.2014 21:17Pro vlastní modelování tvarů zažízení lze použít pozitivní a negantivní prvky, které mohou být definovány pouze pod pozitivními primitivy.
Je dobrým zvykem pro základní primitivy využívat primitivy v nastavení odpovídajícim hlavním osám. Toto nelze samozřejmě realizovat ve všech případech, ale mělo by být primární snahou množství takto definovaných prvků minimalizovat.
Vytvoření modelu 3D primitivu
V hlavním menu Create po kliknutí na řádek Primitives.. dojde k otevření nové formy určené pro tvorbu pozitivních prvků.
Pro tvorbu otvorů se využívají negativní primitivy. Pro jejich tvorbu musí být aktivním elementem někteý z pozitivních nebo negativních elementu, pokud tomu není, tak při pokusu o přepnutí pomocé dolního knoflíku dojde k chybové zprávě.
Přehled základních 3D primitivů
- BOX (šířka - hloubka - výška)
- CYLINDER (průměr - výška)
- CONE (dolní průměr - horní průměr - výška)
- SNOUT (dolní průměr - horní průměr - výška - vyosení v hlavním směru - vyosení ve vedlejším směru)
- PYRAMID (dolní šířka a hloubka - horní šířka a hloubka - vyosení v hlavním směru - vyosení ve vedlejším směru - výška)
- CIRCULAR TORUS (vnitřní a vnější poloměr - úhel)
- RECTANGULAR TORUS (vnitřní a vnější poloměr - šířka - úhel)
- DISH (průměr - výška - poloměr zakřivení)
- SLOPED CYLINDER (průměr - vyosení)
- EXTRUSION
- LOOP
- VERTEX
- LOOP
- REVOLUTIONS
- LOOP
- VERTEX
- LOOP
—————